Saturday, 26 January 2013

CIORBA DE FASOLE



…bâârrrrr aici e tare,tare frig…    
                                        ….desi nu ma "omor" dupa supe, totusi pe frigul asta imi doream o supa calda, aromata …plina de amintiri!
…si uite asa, mi-am adus aminte de ciorba de fasole pe care o facea  mama…  …si daca ma gindesc bine o facea cam prin aceasta perioada din an!


asa arata simpla... 

 sau...  

dupa ce am"dichisit-o"...




…asa ca am intrebat-o cum o pregateste si iata mai jos “reteta” exact asa cum mi-a spus-o  mama la telefon …iar in paranteza este ce am folosit eu!

-boabe albe mai mari                                   (~300g fasole cu boabe albe de marimea celor de acasa!)
-morcovi taiati rondele sau bastonase         (1morcov taiat bucatele-bastonase!)
-ceapa taiata marunt                                    (1ceapa de marime medie,taiata cubulete mici!)
-patrunjel radacina-intreg sau taiat             (1radacina patrunjel taiata-bastonase!)
-pastirnac radacina-intreg                            (1radacina pastirnac intreaga!)
-cirnati taiati;sunca felii;costita afumata-la alegere una din ele.(se pun mai tirziu!)
                                                                       (citeva felii de cirnat afumat!)
-usturoi*
-pentru post:dupa ce a fiert: rintas:1lingurita faina,ulei,boia,usturoi-stins cu zeama de la ciorba
-frunze de marar(chiar cimbru!)


Variante:1)boabele tinute in apa de seara pina dimineata!
               2)se fierb boabele si se arunca apa ,se fierb iar si iar se arunca!

Daca se pun mai multe boabe se pot lua din ele si face “fasole batuta” : se iau boabe se mixeaza;se prajeste ceapa,boia si se adauga boabele mixate!
Yummy!!!(se refera la fasolea batuta!)

*am folosit 3catei de usturoi la 'rântaşul' facut din ulei, faina,boia dulce adaugat la supa cind a fost aproape gata!
-am mai pus trei crengute mici de cimbru proaspat si marar verde taiat marunt!

Stiu ca fiecare isi are reteta ei/lui de ciorba de fasole iar ‘variatiunile’ sint nenumarate !
A mea a iesit (mai ales a doua zi!) exact asa cum mi-am dorit ,exact asa cum imi aminteam gustul ei de acasa!



Daca o incercati sint convinsa ca nu va ramine nimic...
...asa ca la mine 




Pofta buna! Enjoy! Bon Appétit!















8 comments:

  1. foarte buna.noi adoram fasolea!!!,eu vin cu gogosile!!!!
    bine ai revenit,pe unde ai umblat???
    pupppppp!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh sa stii ca m-am gindit la asta cind am admirat gogosile tale!
      Multumesc...renovat casa apoi o mica vacanta si uite asa a trecut un an!
      Te pup si iti doresc o zi frumoasa si o saptamina usoara!

      Delete
  2. Trebuie să încerc şi eu cu usturoi. Nu-i rea ciorbiţa ta. Apropo, şi la noi este frig şi ar merge o ciorbă de fasole cu ceapă roşie lângă ea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daaa,era buna cu ceapa rosie dar eu n-am avut decit alba!
      Weekend placut!xoxo

      Delete
    2. Imi place; e o reteta originala foarte apetisanta......

      Delete

Thank you for taking time to leave a comment, I really appreciate it.

Popular Posts-Last 7 Days;cele mai urmarite postari in ultimele 7 zile

Places to See