Wednesday, 30 March 2011

PRAJITURA DE POST





…cu nuci, stafide si marmelada “cuprinse” intre doua foi facute cu cartofi…

…reteta e de la mama, si trebuie sa recunosc ca nu am facut-o niciodata si nici macar nu am gustat-o… a aparut in caietul mamei dupa ce eu am plecat…

…asa ca a fost o surpriza placuta, pentru mine, de aceea v-o spun si voua poate vreti s-o incercati in perioada care a mai ramas de post…









Ingrediente:

Pentru aluat:
200g cartofi fierti si facuti ca pentru puree(zdrobiti!)
200g zahar pudra
200g margarina
400g faina
1lingurita bicarbonat, stins cu zeama de lamiie
Coaja rasa de la 1lamiie

Pentru umplutura:
Nuci macinate mai mare*
Stafide
Rahat taiat marunt

Aceasta e reteta originala!
Eu am cintarit ca sa va spun ce cantitati am pus eu:
~5linguri mari de gem de capsuni
100g nuci macinate mai mare*
100g stafide
50g rahat taiat marunt

*poate fi macinata marunt(eu asa am avut!)

Toate acestea se combina si se framinta un aluat care se imparte in doua .




Se intinde prima foaie, se pune in tava tapetata cu hirtie pergament si data cu spray(si pe margini!).Se unge cu marmelada foaia, se presara pe rind, stafidele, rahatul si apoi nuca.




Se intinde cea de-a doua foaie si se acopera cu ea compozitia.Se pune in cuptorul incalzit la 190C si se tine cam 20-25 minute sau pina se rumeneste frumos deasupra.Se scoate, se lasa sa se raceasca si apoi se pune o glazura de cacao, sau se pudreaza cu zahar!








Printable Recipe





17 comments:

  1. arata bine tare prajiturica asta,ma face curioasa foaia asta cu cartofi,am sa o incerc

    ReplyDelete
  2. @yaya6
    Incearc-o, n-o sa-ti para rau!!!
    ...e foarte buna, moale ,pufoasa,nu e uscata...!!!
    ...in pozele mele nu arata pentru ca am tinut prajitura la rece ca sa o pot taia!!!

    ReplyDelete
  3. foaia o intinzi cu sucitorul sau cu mana ?

    ReplyDelete
  4. @pansy
    ...cu sucitorul!...e un aluat tare bun si se lucreaza foarte usor!

    ReplyDelete
  5. felicitari Carmen arata super ! Ce marime e tava ? Tare as vrea sa o incerc si eu :)

    ReplyDelete
  6. @Ninia
    Merci!Tava pe care am folosit-o e de 30.5cm/20.5cm!Sper sa-ti placa!xxx

    ReplyDelete
  7. te poti rasfata si in perioada de post, o reteta foarte buna:)

    ReplyDelete
  8. @cherry pie
    ...chiar rasfat!...post cu prajitura!?!?...pe vremuri nu era asa dar ...acum e altfel!!!
    ...oricum prajitura e foarte buna si usor de facut!
    Weekend placut!

    ReplyDelete
  9. atat de mult m-am indragostit de reteta asta de foi a ta,e super buna,mersi mult,am sa incerc si varianta asta cu gem si nuci,saptamana asta ,o saptamana usoara

    ReplyDelete
  10. Ce bine ca am gasit acest blog minunat!Imi place prajitura ta de post si vreau sa o pregatesc si eu!Arata perfect!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc!
      ...nu e foarte complicata si sper ca o sa-ti placa!xxx

      Delete
  11. arata asa de bine, ca nici nu spui ca-i de post. :)

    ReplyDelete
  12. margarina cind se pune cind cartofii sunt calduti faceam si eu dar puneam si ou nu era de post si margarina o puneam in cartofii calduti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Margarina e la temperatura camerei,iar cartofii sint putin calduti!

      Delete
  13. Cum vine aia "data cu spray?"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este spray cu ulei de uns tavile,sau ce vrei sa ungi!...daca nu ai asa ceva se toarna putin ulei pe foaia de hirtie din tava si se intinde cu un servetel pe toata suprafata hirtiei si pe marginile tavii!
      (cum arata gasesti aici:http://www.americangrocery.co.uk/ekmps/shops/vmadhu/images/pam-s-original-cooking-spray-6oz-859-p.jpg)

      Delete

Thank you for taking time to leave a comment, I really appreciate it.

Popular Posts-Last 7 Days;cele mai urmarite postari in ultimele 7 zile

Places to See