Tuesday, 15 February 2011

TIRAMISU...





…la pahar…
…un desert foarte rapid…”rapiditate” inspirata dupa reteta lui Gordon Ramsay ”Easy tiramisu”…
…nu e clasicul tiramisu… …e fara ou, dar ingredientele de baza: mascarpone, cafea, piscoturi, exista … …si mai apare frisca…


…si inca ceva: asa repede cum s-a facut tot asa repede a si disparut…








Ingredientele pe care le-am folosit sint:

300g mascarpone
11/2 lingurita esenta de vanilie
4linguri Kahlua+extra(dupa gust!)pentru cafea
150ml frisca lichida
4linguri de zahar pudra(sau dupa gust!)
Cafea tare sau espresso, la temperatura camerei(~150ml)
Piscoturi(am avut un pachet de250g)
Cacao pentru decor

Am mai folosit pentru décor, prezentare sau bonus, cum vreti sa-i spuneti:
Capsune
100g ciocolata neagra
30ml frisca lichida

Am amestecat mascarpone cu esenta de vanilie, Kahlua ,3linguri de cafea si 2linguri zahar pudra, pina am obtinut o crema omogena.Am batut frisca cu restul de zahar pudra si am adaugat-o pe rind la crema de cafea.( Gustati; puteti sa adugati mai mult zahar,cafea si/sau Kahlua, daca doriti!)
Intr-un vas am pus cafea si am adaugat dupa gust Kahlua.Am inmuiat rapid cite un piscot in cafea si l-am asezat in pahar.Numarul de piscoturi necesar este in functie de marimea paharului si de cite straturi puneti.Eu am pus doua straturi de piscoturi (inmuiate in cafea!) si doua de crema, ultimul strat fiind de crema. Le-am pus la frigider pentr 20-25 minute.
Intre timp am spalat capsunele, le-am lasat sa se usuce. Am topit pe bain marie, ciocolata ,am adaugat 30ml de frisca, si am amestecat bine pina s-a omogenizat.
Cind ciocolata s-a racit un pic am “inmuiat” un colt de piscot pe care l-am folosit ca décor la pahare.Tot in ciocolata am ”inmuiat” virful de la citeva capsune, iar ce a ramas l-am servit ca sos de ciocolata pentru restul de capsune.
Am scos paharele de la frigider le-am pudrat cu cacao, am "decorat" cu piscotul inmuiat in ciocolata si le-am asezat pe o tava cu capsunele si sosul de ciocolata!





Pofta buna! Enjoy! Bon Appétit!













11 comments:

  1. Delicios!!Foarte fain arata,,,mmmmm.Puppp!!

    ReplyDelete
  2. Arata super!Si mie imi place Gordon Ramsay!puuup

    ReplyDelete
  3. @mirela
    Oo,da a fost tare bun!...si eu te pup!xxx

    @FLORY
    Multumesc!...da e un chef bun desi "comportamentul" dar mai ales "limbajul" lui nu e pe placul multora!...pe mine ma distreaza...si cind ma oboseste,schimb canalul!!!
    Te pup si multumesc de vizita si comment!xxx

    ReplyDelete
  4. @Iulia
    Multumesc!Weekend placut!

    ReplyDelete
  5. @Danutza
    Multumesc de vizita si comment!Iti doresc o saptamina frumoasa!

    ReplyDelete
  6. arata delicios, am facut si eu odata varianta cu fructe de padure, e un desert rapid si gustos.

    ReplyDelete
  7. @cherry pie
    Sint si se pot face atitea "variatiuni pe aceiasi tema"!!!...si toate sint delicioase!

    ReplyDelete
  8. Cat de bine poate sa arate tiramisu... Felicitari pentru blog...imi place foarte mult!

    ReplyDelete
  9. Multumesc de vizita,comment si ma bucur ca iti place bloguletul meu!xxx

    ReplyDelete

Thank you for taking time to leave a comment, I really appreciate it.

Popular Posts-Last 7 Days;cele mai urmarite postari in ultimele 7 zile

Places to See