Friday, 28 January 2011

SARATELE





…unele cu masline, altele cu parmesan…

…foarte bune alaturi de un paharel cu… fiecare cu ce are sau cu ce doreste : tuica, bere, vin… …si chiar sampanie…

…ale mele au fost cu grappa, desi ne-ar fi placut sa fie niste rachie buna de acasa…





Pentru saratelele cu masline am folosit:








1/2pachet aluat foitaj(pachet de 456g )
15masline mari,verzi umplute cu ardei rosu
1galbenus de ou
1lingura lapte

Se intinde aluatul(pe o suprafata infainata!) ca sa se obtina un dreptunghi de ~*32cm pe 15cm si o grosime de 3mm.Se taie in doua bucati una de ~18cm pe 15cm iar ce dea doua va fi de 14cm pe 15cm.Se aseaza pe o tava si se tin la frigider 20 minute.
Se scot de la frigider si pe bucata de ~14x15cm, se aseaza cinci masline, una dupa alta de-a lungul laturei de 14cm; se repeta cu restul si se obtin trei rinduri, lasindu-se la margini un spatiu de aproximativ 1cm.Se ung marginile si spatiul dintre rindurile de masline cu amestecul de galbenus cu lapte.Se aseaza peste, cea de-a doua bucata de aluat si se lipesc bine marginile si intre rinduri.Se pune la frigider pentru 20minute.




Se scoate de la frigider si cu un cutit bine ascutit, se taie felii de aproximativ 6mm grosime.Se aseaza cu grija, intr-o tava pe care am pus hirtie de copt.Se pun la cuptorul preincalzit la 200C si se tin pina se rumenesc frumos aproximativ 6-8 minute(la cuptorul meu electric chiar mai mult!) Se lasa sa se raceasca putin si se servesc calde,dar va asigur ca sint bune si reci!



Pentru saratelele cu parmesan am folosit:




1/2pachet aluat foitaj
3linguri parmesan ras
1lingurita de boia
un virf lingurita cayenne
1galbenus amestecat cu 1lingura lapte

Se intinde foaia pina obtinem un dreptunghide de ~* 28cm pe 12cm si grosime de 2-3mm.Se pune la frigider pentru 20 minute.
Intrun bol se amesteca oul cu laptele(eu am folosit un singur ou pentru amindoua!)Intr-un alt bol se amesteca parmezanul cu boiaua si cayenne-ul.
Se scoate de la frigider si se unge toata suprafata cu amestecul de ou cu lapte, se presara cu amestecul de parmesan peste tot.Apoi se indoie in doua aluatul(parmezanul e interior!) se preseaza usor –se obtine un dreptunghi de ~14cm pe 12cm.Se taie apoi fisii de ~1cm grosime.



Fiecare fisie se rasuceste de sase ori apoi se pune in tava tapetata cu hirtie de copt, si se preseaza un pic capetele ca sa nu se des-rasuceasca cind se coc.Le-am “uns” putin cu oul ramas.
Se pune tava in cuptorul preincalzit la 200C si se tin pina se rumenesc frumos cam 6-7 minute.
Se lasa sa se raceasca un pic si se servesc!

*dimensiunile sint aproximative si orientative





Original recipes here!









Pofta buna! Enjoy! Bon Appétit!









9 comments:

  1. Super arata,,,,,mmmmm,delicioase,,,,,eu am facut cu zacusca si eu fost un deliciu.....Yamiiiii,,,,Puppp!!!

    ReplyDelete
  2. @mirela
    Merci!...mmmm...zacusca,yummyyy...!!!
    Te pup si weekend placut!

    ReplyDelete
  3. Ce faine-s! Mai ales alea cu maslinee!! Super!

    ReplyDelete
  4. fotografiile sunt super!

    ReplyDelete
  5. @bucatar maniac
    Multam fain!...is fotogenice!!!
    Weekend placut!

    @geta
    ...au iesit asa frumoase(pozele!) pentru ca si ele(saratelele!) sint "frumoaaase"!!!
    Weekend placut!

    ReplyDelete
  6. Asa ceva nu am vazut pana acum. Sunt de mare efect si sunt convinsa ca si bune. Felicitari.

    ReplyDelete
  7. @ghiocel07
    ..sint buuune!!!
    ...arata bine,se fac repede...exact cum imi plac mie...si cred ca si la altii!!!Multumesc!xxx

    ReplyDelete
  8. Carmen draga, m-am tot uitat la ochisorii astia frumosi ai tai cu masline..dar crede-ma ca tot nu mi-am dat seama cum i-ai facut. Poate ne explici si noua...sau ai scris si nu am vazut eu?! Oricum, sunt chiar de efect...

    ReplyDelete
  9. @Betty
    Multumesc de vizita si ma bucur ca iti plac!...da am scris(sint si poze!)cum se fac imediat sub "bla,bla,bla"-ul meu de deschidere!!!xxx

    ReplyDelete

Thank you for taking time to leave a comment, I really appreciate it.

Popular Posts-Last 7 Days;cele mai urmarite postari in ultimele 7 zile

Places to See