Friday, 7 January 2011

CIORBA DE LEGUME CU PERISOARE DIN CARNE DE VITEL






…nu e o ciorba clasica , adica in care se fierbe carnea cu oase, apoi se scoate carnea de pe ele si se fac perisoarele(cum o facea mama!)…
…e o ciorba simpla de legume la care am adaugat perisoare…
…deci puteti sa faceti ciorba preferata,cu legumele care va plac, la care sa adaugati perisoare facute dupa reteta mea sau puteti, daca va place, sa faceti toata ciorba dupa reteta de mai jos…
…pacat ca pozele nu pot sa va “arate” mirosul si gustul ciorbitei mele… …si inca ceva : perisoarele au iesit neasteptat de bune! fiind carne de vitel ma asteptam sa fie cam “tari”…nu a fost cazul, au iesit minunate si la gust si la consistenta… …si acum reteta…








Pentru perisoare am folosit:

489g carne de vitel
4linguri de orez(nu cu virf!);orezul sa fie cu bobul rotund!( spalat si scurs bine de apa!)
1ou intreg
1/2 de ceapa(marime mijlocie!) taiata marunt
2catei de usturoi trecuti prin presa
sare,piper,vegeta dupa gust





Se pun toate intr-un bol si se amesteca apoi se “framinta” bine(la inceput carnea este”mai lucioasa”apoi cind se “framinta” devine mai mata!)Se fac perisoare de marimea dorita(mi-au iesit 17 din acesta cantitate!)si se pun in ciorba de legume cind aceasta incepe sa fiarba.

Pentru ciorba am folosit la 4 1/2l apa:

1morcov mare ras
¼ varza(marime mijlocie!) taiata taietei
1 radacina de patrunjel taiata marunt
11/2ceapa taiata pestisori
2bete(tije!) de telina taiate marunt
¾ ardei rosu mare,taiat cubulete
rosii mici dupa gust(1/2 dintr-o cutie!) taiate in sferturi
2catei de usturoi intregi
sare si Vegeta dupa gust
leustean





Se pun toate in apa si cind incep sa fiarba se adauga perisoarele.Cind acestea apar la suprafata (oalei!) se lasa la foc mediu spre mic sa fiarba 45-55 minute (daca va plac verdeturile sa fie mai “crude’ lasati sa fiarba pina orezul din perisoare este fiert!).Cu doua minute inainte de a termina am adaugat leustean frunze din conge.








Am servit-o cu smintina si ardei iute!(daca va place ciorba acra , acriti-o cu ce doriti!)










Pofta buna! Enjoy! Bon Appétit!

4 comments:

  1. Gata, mi-am adus lingura. Repede ca mi-e foame!

    ReplyDelete
  2. @Andreea
    ...imediat,numai s-o incalzesc!

    ReplyDelete
  3. Felicitari pentru acest blog minunat! Abia l-am descoperit si totul arata delicios!
    Ma bucur tare mult cand vad astfel de bloguri. Imediat te adaug in listuta mea. Spor la treaba in continuare si la cat mai multe retete delicioase!

    ReplyDelete
  4. Multumesc de vizita ,de cuvintele frumoase!...ce pot sa spun decit ca ma bucur ca ti-a placut "bloguletul" meu! Iti doresc un An Nou fericit si plin de impliniri !

    ReplyDelete

Thank you for taking time to leave a comment, I really appreciate it.

Popular Posts-Last 7 Days;cele mai urmarite postari in ultimele 7 zile

Places to See