Wednesday, 10 March 2010

PAPRICAS DE CARTOFI






…asa cum il gatesc eu ...
…acum este fara carne, cu salata verde,pentru post… dar daca doriti puteti sa-l serviti ca si garnitura la carne….







…face parte din acea categorie de mincaruri gatite “dupa ochi” si dupa gustul fiecaruia… …cantitatile puse sint orintative … ....adaugati mai multi sau mai putini cartofi, ceapa, condimente... ….cum va place ,cit va place si ce va place….








Cartofi curatiti si taiati bucati(~1.300kg)
Ceapa taiata julienne (~2mari sau~250-300g)
Ulei(~3-4linguri)
Usturoi taiat marunt(~3catei) si trecut prin presa(~2catei)
Boia de ardei(iute sau/si dulce ~1 1/2lingurita sau dupa gust)
Sare,piper (dupa gust!)
Bucatele de ardei rosu si seminte (Chili Pepper Flakes ,dupa gust!)
Condimente(eu am pus oregano!)dupa gust(foi de dafin/patrunjel taiat marunt/oregano/etc.)

Intr-o cratita se pune uleiul si se prajeste ceapa pina se inmoaie si devine transparenta fara sa se arda.Se adauga boiaua de ardei si sare se amesteca si se lasa un pic sa se prajeasca(sa se simta mirosul de boia prajita!)Se adauga cartofii, se amesteca bine si se tin inca 2-3minute.Se aduga apa,atit cit sa acopere cartofii.Se adauga usturoiul,bucatelele de ardei uscat(Chili Pepper Flakes)oregano(sau condimentele dorite!)boabe de piper,sare dupa gust.







Se amesteca toate bine si se lasa sa fiarba cam30 de minute sau pina cartofii sint moi.(Daca cartofii nu sint moi si lichidul in care fierb a scazut mult puteti adauga apa!)
Inainte de ai lua de pe foc sa adauga usturoiul trecut prin presa, se verifica de sare piper.
Se serveste cu salata verde ,muraturi sau salata preferata.
Poate fi servit si garnitura la carnita!







Pofta buna! Enjoy! Bon Appétit!













Printable Recipe

8 comments:

  1. arata extrem de apetisant, yummy!!

    ReplyDelete
  2. Ce bun papricasul asta de post! Eu am venit sa ofer niste premii pentru tine, dar m-am oprit sa miros aburul de la bunatatea ta. Cu mult drag, Elena.

    ReplyDelete
  3. @Ina
    Multumesc!A fost tare bun!xxx

    @Elena Toma
    Multumesc pentru premii!A persistat mai mult mirosul lui in casa decit el in cratita,ha,ha ha!!!xxx

    ReplyDelete
  4. N-am stiut ca exista si papricas de cartofi. Eu stiam numai de pui sau de porc. Il voi incerca. Cred ca e foarte bun.

    ReplyDelete
  5. @Retete ilustrate
    Stii cum e:”cite bordeie atitea obiceie”!Mincarea asta am mincat-o la bunicii din Ardeal si cei din Banat(cu multe decenii in urma!) si ii spuneau ”păpricaş de crumpi”(cartofi!).Cind avea carne era “păpricaş de crumpi” cu carne(pui sau porc!).Papricasul de pui sau porc se maninca cu garnitura de cartofi (purée sau nature!)orez,sau paste(am sa-l gatesc si pe asta intr-o zi!).Asta inseamna “papricas” in “bordeiul” nostru si toate sint tare bune!

    ReplyDelete
  6. AAAAH , "krumplipaprikas" din Banat!!!! Este o reteta ungureasca si se poate adauga si crenvursti sau kolbasz taiati sau taitei (tarhonya)

    ReplyDelete
  7. @Anonymous
    …de obice il pregatesc cu carne dar am vrut si fara!...n-am stiut de varianta cu taietei!Merci de vizita !

    ReplyDelete
  8. O sa incerc si eu ..... Sper sa-mi iese .. P.S . Am 13 ani , vreau sa-i fac o surpriza la mama , si am ales sa fac asta :) .

    ReplyDelete

Thank you for taking time to leave a comment, I really appreciate it.

Popular Posts-Last 7 Days;cele mai urmarite postari in ultimele 7 zile

Places to See