Sunday, 10 January 2010

RUMBA





...si cum nu de mult am venit din Cuba,ce ziceti de o Rumba…ha,ha,ha,glumesc e vorba de o prajitura a carei reteta e "mostenita" de la bunica si e nelipsita de la masa de Craciun,si chiar de la alte evenimente importante…


…dupa mine e cea mai buna prajitura,fina,delicata,chiar mai buna decit Stanglurile de ciocolata!(sau la fel!)…


…foi fine facute din unt,zahar,galbenuse ,un pic de faina si un pic de cacao,unite intre ele cu o “crema” de nuca cu aroma de rom…





…daca va place,nuca si romul v-o recomand…













Foile:
170g unt
150g zahar pudra
7galbenuse
200g faina





Se freaca untul cu zaharul praf ,pina devine spumos.Se adauga pe rind cele sapte galbenuse.Se pune pe rind faina.Aluatul obtinut se imparte in trei. Se coc doua foi,pe rind,pe dosul tavii.(se pot pune pe hirtie de copt sau-cum fac eu!-se unge un pic dosul tavii si se infaineaza).Pentru ultima foaie se adauga la aluat putina cacao(1/2lingura)pentru culoare.Se pun in cuptor(180C) si se tin pina marginile se rumenesc usor.Se scot din cuptor,se trece un cutit lat intre foaie si tava si se pun pe un gratar sa se raceasca.Aceasta “operatiune” se face imediat ce foile se scot din cuptor!Cind se racesc sint foarte fragile!




Crema
150g nuci(eu pun totdeauna mai mult-200g in sus,ca sa obtin mai multa “crema”!)
150g zahar pudra
1plic zahar vanilat
2linguri rom(eu pun 1 ½ fiola esenta de rom- Dr.Oetker)
Lapte fierbinte

Se amesteca nucile cu zaharul si se toarna putin cite putin lapte fierbinte pina se obtine o pasta ca o crema.Se adauga esenta de rom(eu am adaugat si putin cognac!)Cu aceasta crema se ung foile,cea cu cacao(culoare inchisa!) se aseaza la mijloc.

Deasupra se pune o glazura de ciocolata.
Reteta originala de Glazura:150g zahar se fierbe cu 3linguri de apa.Cind e fiert siropul se adauga 2 linguri de cacao.Cind s-a racit un pic se adauga unt cit o nuca.










Pofta buna! Enjoy! Bon Appétit!

9 comments:

  1. Servus Carmen,
    super arata prajiturica! O s-o incerc si eu neaparat. Merci fain pt reteta. :)

    ReplyDelete
  2. @Andreea T
    Sa-mi spui si mie daca ti-a placut!Merci de vizita!xxx

    ReplyDelete
  3. prajitura asta,miroase a ceva fff bun :)

    pentru ca nu "ne-am vazut"pe anul asta iti doresc sa ai parte de cel mai minunat an de pana acum,un an cu pace si multa sanatate,un an cu veselie si vise ce devin realitate!

    ReplyDelete
  4. au Carmencita,zici ca ai venit din Cuba si ai rumbe in program :))))))))) arata super prajitura ta,e prajitura copilariei noastre,ador combinatia de rom cu nuca ;) ce tzuc!

    ReplyDelete
  5. @boscodina
    Nu numai mirosul,si gustul e fff.bun!
    Si eu iti doresc in noul an,tie si familiei,sanatate,bucurii si tot ce va doriti sa se implineasca!xxx

    @Claudia-Maria
    Pai de ce nu?!Rumba mea e tare faina,cu o ţirica de rum!Ce ţuc si io!

    ReplyDelete
  6. Foile par foarte insiropate. Trag din crema? Trebuie taiata a doua zi?

    ReplyDelete
  7. @Lavinia
    Foile nu sint insiropate!...ce se vede asa mai "insiropat" este crema de nuca!
    Da,cel mai bine e s-o tai a doua zi!...eu nu rezist niciodata,dupa citeva ore trebuie s-o "gust"!

    ReplyDelete
  8. Nu ai folosit albusurile la crema . Ai uitat sa scrii /

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu am uitat!!!....albusele nu se folosesc la aceasta prajitura!

      Delete

Thank you for taking time to leave a comment, I really appreciate it.

Popular Posts-Last 7 Days;cele mai urmarite postari in ultimele 7 zile

Places to See