Friday, 10 April 2009

PRAJITURA CU FRUCTE






...reteta de unde m-am inspirat...

...eu am facut-o cu piersici din compot...




Pentru blat:


  • o lamiie
  • 125g unt/margarina
  • 100g zahar
  • 2 oua
  • 175g faina
  • 1/2 pachet praf de copt
  • 1-2 linguri lapte
Pentru umplutura:
  • 750g caise proaspete/500g caise din conserva
  • 50g nuca de cocos
  • 500ml frisca
  • 1pachet zahar vanilat
In plus:
  • o tava pentru prajituri
  • hirtie cerata pentru tava
Aceasta este reteta originala.

Am respectat reteta,doar ca la umplutura am folosit piersici din conserva (1 conserva de 796 ml) pe care le-am taiat in jumatate.

Pregatirea blatului

Lamiia se opareste si se usuca.Se razuie coaja.Fructul se taie in doua si se stoarce.



Untul sau margarina se mixeaza cu zaharul pina devine cremos.



Ouale se incorporeaza acestei mase de unt si zahar fara a se separa albusul de galbenus.Se amesteca totul cu mixerul pina ce cristalele de zahar se topesc.



Coaja de lamiie,faina si praful de copt se amesteca.In timp ce amestecati, turnati cite putin lapte si cite putin suc de lamiie.Aveti grija sa nu se formeze cocoloase.



Umplutura

Caisele proaspete se oparesc,deoarece prin fierbere ele isi intensifica aroma si se cojesc,pentru ca pielita nu se inmoaie.Se taie fructul indoua si se scoate simburele.Daca folositi caise din conserva,acestea se scurg si se lasa putin sa se usuce.



Cuptorul se incinge in prealabil la 180C(350F). Tava(33x22.9cm-13x9in) se acopera cu hirtie cerata.Se toarna blatul in tava,se netezeste,se pun jumatatile de caise cu partea bombata in sus.

Tava se da la cuptorla foc potrivit,pe gratarul din mijloc, si se lasa 35-40 minute pina devine aurie.Se scoate si se lasa sa se raceasca.



In acest timp nuca de cocos se caleste intr-o tava fara grasime pina devine aurie.Frisca se bate impreuna cu zaharul vanilat.

Frisca batuta se toarna peste prajitura racita.Se decoreaza cu nuca de cocos si se taie in bucati.

In loc de frisca ,puteti folosi albus de ou batut spuma,iar caisele pot fi inlocuite cu piersici sau alte fructe de sezon.



Pofta buna!

2 comments:

  1. arata f bine dar imi spui te rog ce dimnensiune are tava?mereu am o problema cu dimensiunea tavii.Multumesc.

    ReplyDelete
  2. @viki
    In reteta originala nu a fost precizata marimea asa ca eu am pus-o in ca am avut,o tava de:33x22.9x5.08cm,si a iesit bine,...zic eu!

    ReplyDelete

Thank you for taking time to leave a comment, I really appreciate it.

Popular Posts-Last 7 Days;cele mai urmarite postari in ultimele 7 zile

Places to See